Feeds:
نوشته
دیدگاه

Archive for 2 مِی 2009

توجه!
میز غذا منتقل شده است به آدرس جدید. برای خواندن این مطلب و شرکت در بحثها روی این لینک کلیک کنید:
«سالاد یونانی»
برای دیدن بقیه مطالب مراجعه کنید به http://www.mizeghaza.com

راستش من نمی دونم اصالت این سالاد، واقعا یونانیه یا نه. ولی هرچی که هست توی رستورانها به اسم سالاد یونانی عرضه می شه و از اون مهمتر اینکه، خوشمزه است.

 

مواد لازم:

کاهو

خیارحلقه شده

گوجه فرنگی حلقه شده

ذرت

زیتون سیاه

پنیر تبریزی !( حالا پنیر تبریز توی سالاد یونانی چه کار می کنه، خدا داند!)

سس سالاد ( که بعدا توضیح می دم)

 

طرز تهیه :

اول سس رو درست می کنیم. من خودم برای تهیه سس سالاد، از ترکیب سس هزار جزیره و سس فرانسوی استفاده می کنم. حالا برای اینکه رقیق بشه، شما می تونید از آبلیمو، سرکه یا آبغوره استفاده کنید. هر کدوم که باب طبعتونه. اضافه کردن دیگر افزودنیهای سس، به عهده شماست.

حالا توی ظرفمون، یه لایه کاهوی خرد شده می ریزیم. سپس یه لایه خیار، یه لایه گوجه، مقداری ذرت و زیتون سیاه می ریزیم. پنیر تبریز را روی مواد رنده می کنیم و روی همه اینها سس می ریزیم. حالا یکبار دیگه این کار رو تکرار می کنیم. یعنی یک لایه کاهو ، دوباره یه لایه گوجه، ….

 

نکته :

در دستور اصلی این سالاد، استفاده از زیتون سیاه توصیه شده است. من چون زیتون سیاه بدون هسته پیدا نکردم، از زیتون سیاه اسلایسی استفاده کردم.

به نظر من یه سالاد خوشمزه و راحت و در عین حال متفاوته.

نوش جان ؛ گوارای وجود !

Read Full Post »